Saturday, October 24, 2009

Hassan Ali kepanasan, tolak EGM

Hassan Ali - PAS Selangor mula panas. Mereka tidak mahu EGM.

Rata-rata Hassan dikatakan penyokong kuat kerjasama dengan UMNO - pro UMNO.

Selangor tolak cadangan Muktamar Agung Khas Pas

SHAH ALAM 23 Okt. - Pas Selangor menolak cadangan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat supaya Muktamar Agung Khas (EGM) diadakan bagi membincangkan kedudukan beberapa pemimpin tertinggi parti itu termasuk Pesuruhjaya Pas negeri, Datuk Dr. Hassan Mohamed Ali.

Ketua Penerangannya, Roslan Shahir Mohd. Shahir berkata, cadangan sedemikian tidak perlu kerana tidak wujud pergolakan kepimpinan parti itu sama ada di peringkat pusat mahu pun di negeri itu ketika ini.

Kata penyokong PAS, "Selangor punca masalah sehingga Bagan Pinang kalah teruk"

7 comments:

Anonymous said...

tak payah buat EGM...suruh nik aziz lantik Husam sbg Presiden...senang cerite...dah itu yg dia nak sangat....boring aku!
...dah kalah taknak ngaku n takleh terima keputusan muktamar...pastu nak muktamar khas plak dah

Anonymous said...

Yang beri komen di atas ialah, sama ada penyokong yang kerjanya pelekat poster waktu pilihanraya atau ahli yang umpama dalam filem melayu lama, peranannya dia hanya pegang tombak sahaja.

Anonymous said...

Husam ni di Kelantan pun dia tidak laku. Sudahlah. Bawa-bawa pencen lah.

Anonymous said...

1.EGM tu rukun islam yang ke berapa dalam agama PAS?
2.Boleh ker urusan agama nak ditentukan melalui sokongan majoriti?
3.Kalau ramai sokong yang salah, adakah salah itu akan jadi betul?

Nik Aziz akan jadi ulamak terbilang dengan amalan yang zuhud tetapi akan jadi ahli politik terbodoh dalam sejarah perjuangan orang Islam dalam berpolitik.

kembara putih said...

Perlu diadakan EGM. Sekurang2nya dapat pecat Hassan Ali dari jawatan Pesuruhjaya Selangor pun sudah memadai, itupun sudah positif untuk PAS.

Anonymous said...

nik aziz tu dah nyanyuk kerana dia telah dinyanyukkan oleh penasihat2nya yang sengaja merancang menyanyukkan nik aziz. isu ug adlh satu pendekatan ilmiah utk menyelamatkan orng islam terutamanya bangsa melayu agar kuasa tidak terhakis oleh org bkn islam. jika dilihat majoriti di parlimen kerusi org islam/melayu hanyalah purata 55-45% sahaja dibandingkan dgn org bukan islam/melayu sekitar 45%. peratusan kuasa kerajaan antara islam dan bukan islam sekitar 60-40%.manakala peratusan kuasa pakatan rakyat antara islam dan bukan islam sekitar purata 55-45%. seandainya pd 2013 bn kalah dan semua kerusi bukan islam jatuh ketangan pakatan rakyat (org bkn islam sentiasa bersatu walaupun berlainan parti demi kepentingan bangsa/agama mereka) tetapi umno hanya kalah 40% sahaja (umno masih ada pengaruh dan pengikut di kawasan selatan malaysia yg sukar digugat dlm masa terdekat) di tangan pas atau keadilan, kerusi pakatan rakyat bukan islam/melayu akan melonjak sekitar 55-60% dan menjadikan kuasa pakatan rakyat melayu /islam sekitar 40-45% yang mana kuasa itu mampu memenuhi tuntutan hak bagi setiap kaum/agama mereka. akhirnya mereka mampu membentuk satu kesepakatan yang besar dan mampu menghancurkan sistem kuasa melayu/islam seperti mana yang berlaku kepada singapura. secara ringkasnya, di sinilah pendekatan ilmiah UG mampu menghalang kemaraan mereka. saya sambun lg lain kali.... fikir-fikirkanlah......

hussin said...

semasa "pertemuan dalam gelap" yang hanya melibatkan dua tiga kerat pemimpin, nasha kata "dipersetujui oleh majlis syura ulama" apabila pihak yang ditemui mendedahkan sudah 3 kali bertemu. walaupun pada mulanya dinafikan. telah tercatat DUA pembohongan berlaku. pertama kali nasha kencing.

nasha bermadah lagi, sebagai mengulas saranan tgna untuk adakan muktamar khas "majlis syura ulama akan memutuskan..." (http://utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=1024&pub=Utusan_Malaysia&sec=Politik&pg=po_03.htm).

"...menurut Fasal 16 Bab Ke 5 Perlembagaan PAS, Muktamar Khas PAS boleh diadakan beberapa kali dalam setahun sekiranya dikehendaki oleh presiden atau dengan permintaan bersurat daripada sekurang-kurangnya satu pertiga daripada ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat atau satu pertiga daripada PAS Kawasan-kawasan."

dia kencing lagi.

perhatikan yang di bawah ini pula:

selepas dua tok guru berpeluk2, maka diistiharkan terkuburnya isu "pertemuan dalam gelap". tanyalah diri kalian masing2, bilakah "kerajaan perpaduan" dilontarkan? sebelum atau selepas dua tok guru berpeluk2?