Friday, January 21, 2011

Kedah : Najib pdrm sudah tawarkan

Jika Ahmad Bashah Hanipah dan Mukhriz Mahathir berjaya merampas Kedah dari PAS di dalam pilihanraya akan datang, maka tidak mustahil Najib pdrm [penghisap darah rakyat Malaysia] seperti yang dijanjinya akan mengistiharkan cuti Thaipusam di negeri Kedah.

Najib pdrm berkata demikian ketika sama-sama menghadiri majlis yang diraikan oleh lebih 50,000 penganut agama Hindu di Kuil Sri Subramaniya Swami Devasthanam di Pekan Lama, Jalan Kuala Ketil di Sungai Petani Kedah.

"Kita sudah laksanakan janji ini di Wilayah Persekutuan malah di Pulau Pinang dahulu. Tidak mustahil Kedah juga bakal mendapat cuti umum ini jika BN kembali berkuasa," katanya.

Adakah kerajaan PAS dan Pakaran Rakyat bukan sahaja di Kedah tetapi di seluruh Malaysia sudah memikirkan soal-soal seperti ini untuk pengundinya ?

Dr Mahathir Mohamed membayangkan budaya cantas-mencantas sesama UMNO semakin menjadi-jadi di Kedah dan ini pasti menyukarkan UMNO merampas Kedah.

Apakah kesukaran UMNO ini dapat dieksploitasikan oleh PAS dan PR atau kesukaran yang dibayangkan oleh Dr Mahathir ini bakal merupakan kesukaran berganda bagi parti alternatif itu.

Ramai yang berpendapat tiada apa yang sukar bagi Najib pdrm buat masa ini selagi Rosmah menyuntik semangat dan tenaga luar biasa untuknya.

1 comment:

Anonymous said...

apa dah jadi. alkerohi