Monday, February 9, 2009

Pilihanraya di Bukit Gantang Perak

Ahli Parlimen Bukit Gantang Roslan Shaharum yang mewakili PAS meninggal dunia akibat serangan jantung.

Satu pilihanraya kecil dijangka akan diadakan di kawasan tersebut.


BATU GAJAH: The PAS Member of Parliament for Bukit Gantang Roslan Shaharum died of a heart attack on Monday morning.

The 50-year-old had sent his car to a car-wash near his home in Changkat Lallang near here when he complained of chest pains.

He borrowed a bicycle from one of the carwash workers to go to the nearest pharmacy.

His body was found at a slip road by passersby at 11:15am, Batu Gajah OCPD ACP Najib Mohamad said.

Roslan, who leaves behind a wife and 10 children, was formerly the human resource director of Perak Economic Development Corporation.(Dari :Star)

Pada pilihanraya ke 12 yang lalu, P59 dimenangi Roslan dengan undi 20,015 manakala Abdul Azim Mohd Zabidi (BN) mendapat 18,449 undi.

Parlimen tersebut mempunyai tiga kawasan DUN iaitu N13 Kuala Sepetang yang diwakili PKR, N14 Changkat Jering diwakili Mohd Osman Mohd Jailu dari PKR dan N15 Trong diwakili Barisan Nasional.

6 comments:

tembakulban said...

Kali ini politik Negeri Perak sangat menarik.lompat sikatak lompat sudah berlaku,umno perintah perak dalam proses,terbaru kematian seorang adun pas menambahkan lagi kesejatian anak perak mengundi siapa yang akan dipilih.Jika BN menang bererti pembangkang kena bagi salam terakhir seperti dinyanyikan Sudirman Hj.Arshad,jika BN kalah bererti rakyat Negeri Perak sudah menolak kerajaan BN...sama-sama kita renungkan....

tembakulban said...

Kesian Negeri Perak yop!! macam macam masalah timbul.Dah abis cerita lompat sikatak lompat,BN nak perintah Perak tak abis tu adun Bkt.Gantang meninggal.Tapi kali ni jika BN menang Pembangkang kena nyanyi lagu Salam Terakhir dari penyanyi Sudirman Hj Arshad,kalau BN kalah BN kena nyanyi Aku dan Kenangan nyanyian Hattan.sama- sama kita renungkan....

Anonymous said...

salam tuan/puan,

sebagai anak kelahiran perak pohon kepada pimpinan Pas & PR untuk mencalonkan YB Nizar sebagai calon MP Bukit gantang.

Pohon sahabat2 memberi sokongan padu!


pohon sampaikan pencalonan ini kepada pimpinan PAS dan PR

JEBAT, K Kangsar said...

Alkerohi,
Apakah dengan pilihanraya kecil nanti, jika PR menang, boleh diandaikan bahawa, kerajaan sekarang yang dilantik istana adalah bukan dokongan rakyat dan boleh dikatakan kerajaan 'haram'? Minta satu analisis.

tajudin said...

Al-Fatihah. Semoga Allah merahmati roh Allahyarham. Amin

AFRAR YUNUS said...

sdra tembakulban,
nampaknya sdra minat dengan penyanyi a.yarham sudirman.kelulusan yg ada padanya dan lagunya ok.

insyaallah bukit gantang akan menyaksikan luahan perasaan rakyat.

sdra,
apa kata jika bn kalah pun, kita mainkan lagu sudirman.

II.salam sdra jebat,
bukankah tn guru nik aziz telah memberikan pandangan beliau bahawa kerajaan perak sekarang adalah 'haram'?
sdra,
sepatutnya kalah menang ditentukan di dalam dewan u.negeri. lainlah jika hampir-hampir mencetuskan pertumpahan darah atau nak berperang. bukankah bn mempromosikan demokrasi. akhirnya mereka takut mengamalkannya. tak bikin malu kah?

III.salam sdra ano February 9, 2009 3:11 PM,
pandangan sdra sama dgn pandangan pengerusi dap perak dan pandangan naib presiden pas, sdra husam musa. insyaallah kepimpinan parti akan membuat keputusan terbaik kerana mereka peka dengan suara rakyat.

IV.salam sdra tajudin,
semoga roh allahyarham ditempatkan disyurga bersama para solihin. takziah kepada keluarga allahyarham. al-fatehah.
tk