Monday, February 16, 2009

Nasib baik bukan gambak bini Khir Toyo

"Nasib baik bukan gambak bini Khir Toyo" kata seorang kawan di Sungai Petani.

Kenapa, tanya saya. "Daklah, hang tengok sat. Adakah Elizabeth Wong ADUN Bukit Lanjan tu berdua-dua macam Chua Soi Lek ka, atau ditangkap berdua-duaan atau sehingga melahirkan anak seperti sahabat Khir Toyo di Melaka dulu ka.."

"Dalam rumah dia. Katil dia. Kalau dengan laki bukan suami dia, aku kata hampa kerat dia takpa" marah sungguh kawan tadi.

"Katalah bini Khir Toyo baru keluak bilk ayak. Pi santai tang katil dia. Tiba-tiba paparazzi pi tangkap gambak. Aku kasihan kat bini Khir. Dia dan hak dia kena ceroboh"

Itu pandangan kawan. Dulu dia UMNO. La dia macam Tun Mahathir. Juai habeh pati dia. Dok teriak sorang-sorang, tarak sapa peduli.

Saya beritahu dia, "aku tak mau campok lagi. Aku tak tau cerita kepala ekok".

6 comments:

Sarjan Lama said...

Kesian Khir Toyo....Leni nampak macam sasauje....Nanti kalau gila terlepasle jawatan " PEMUDA UMNO "

Anonymous said...

Tuan,

Elok la tu. Ramai blogger Melayu macam hang ni dok tolong wakil rakyat bogel ni. Tak lama lagi keluar la hadis pulak yang menghalalkan berbogel oleh wakil-wakil rakyat parti PKR, PAS dan DAP.

Tak nampak nampak lagi betapa rendahnya moral. Kualiti wakil rakyat tahap jamban.

Elok la tu. Tahniah kat hang.

AFRAR YUNUS said...

salam sdra ibrahim(sl),
masa dia jadi mb, banyak laporan polis dibuat terhadapnya. banyak laporan bpr juga dibuat. dia macam kalis undang-undang. segala usaha pihak bukan kerajaan seperti mencurahkan air didaun keladi. yg cucu 'makcik pendek' di melaka - lahir tanpa bapakah? hak tu depa kalis warna pula. tak sedar-sedar lagi. dulu bila umno menderhaka melondehkan sultan-sultan, depa jadi bisu, pekak dan buta.

AFRAR YUNUS said...

salam sdra ano I,
hang oghang utagha kot. takpala. dulu nabi ajak kita mandi pakai kain - kain basahlah. la, depa dok tibai mandi bogel dalam bilik ayak seghupa tu jugak. takpalah. utusan malaysia, tv3 dll tunjuk gambak lagi nalla punya, hang tak nampak ka? kerajaan bukak rumah urut buat kerja pelacok yg ada lesen, kedai aghak, judi ada lesen - hak tu hang cuba habaq mai dok dalam ayat mana.
tu kualiti wakil apa sampai setubuh anak gadis sampai beranak. saja la nak peringat kita. jangan kata cina ka india ka pembangkang ka, mata hang tebeliak macam mata apa? aku tak mau kata.
cuba hang baca bagi betoi. ada ka aku kata wajib, sunat atau dibolehkan.
dalam rumah dia. lainla kalau dia kena tangkap dengan lelaki.
hak yg ada nama islam lagi sighu, hang dok baca hak bukan islam.

lepaih ni kita pakat-pakat istighfarla..

saja syok - hang tulih loghat utagha, aku pun tibai loghat tu juga.
tk - mai lagi, jangan seghik pulak.

Semut Api said...

Salam....

aku saja nak tumpang gelak ja...bagi hingaq lagi...

"ha ha ha ha.."

AFRAR YUNUS said...

salam sdra deanz,
apa habaq?
bukan ada apa. depa tembak guna loghat kedah ka utara ka, kita pun boleh guna juga. cuma tang kena tibai, dua-dua belah pihak kena bertahan. hak tu saja.
baguih la mai buat hingaq tang ni. seronok. kalau ada tiga empat oghang lagi, baru nampak macam rumah kenduri. bukan ka?