Monday, September 27, 2010

Dari mana kekayaan luarbiasa ahli keluarga Reezal Merican ?

Reezal Merican Naina Merican Ketua Pemuda UMNO Kepala Batas perlu mendedahkan kepada umum dari mana sumber kekayaan ahli keluarganya secara tiba-tiba.

Bapanya cuma seorang kakitangan awam biasa di Jabatan Pengangkutan Jalan manakala ibunya seorang jururawat desa.

Semasa hayatnya bapanya memiliki sebuah lori kecil empat tayar bagi menjalankan perniagaan 'gas masak'.

Reezal sendiri selepas tamatkan pengajian di IPTA, bekerja dengan Shahrizat Abdul Jalil.

Secara tiba-tiba apabila mendampingi Abdullah Badawi keluarga ini sudah mempunyai rumah harga berjuta-juta di Shah Alam, projek di sana-sini dan begitu juga memiliki banyak kereta mewah.

Orang Penang terkejut dengan kemewahan luar biasa keluarga Naina Merican ini dan berharap Reezal dapat memberitahu sumber kekayaan ahli keluarganya.

Orang ramai berpendapat jika ianya dari sumber halal - tidak mengapa. Jika dari sumber haram, orang Islam lebih rela menjauhi harta dan keluarga seumpama itu.

Itulah sebabnya UMNO dan Barisan Nasional bermati-matian enggan mengistiharkan harta yang mereka kira "harta emak bapa" mereka.

10 comments:

Anonymous said...

itu lah wahai rezaal,
kan orang ada kata, awak buka pekong orang, orang lain akan buka pekong hang,
Macam mana rumah berjuta juta , tanah dan lain2, sedangkan kedua dua orang tua hang tu kerja dengan pendapatan dibawah par. Hang kerja dengan shahrizat Jalil, dapat banyak saham kot, atau duit rasuah... hang tu apa kurang nya .. Lagi teruk punya manusia.
Boleh kah wahai reezal jelaskan dari mana imcome mari yang menyebabkan hang begitu kaya dan hidup serba mewah. Kena loteri kah atau Menang judi kat Genting Highland kah atau titik peluh bapa, mak dan hang sendiri kah.
INGAT JANGAN BOHONG MAIN TEMBAK SAJA, NANTI KENA BALIK.. KALAU BOHONG DOSA TU TAU.
JELASKAN......JELASKAN.....JELASKAN.....JELASKAN.....JELASKAN.... WAHAI reezal.

Anonymous said...

korek jgn x korek mamak belukang nie dpt kumpul harta dari sumber mana

kulatlapok said...

tak mungkin pulak hasil dari judi..??

Anonymous said...

Dengar cerita Pak Lah minta Shahrizat ambil mamat ni kerja sebagai SUP Shahrizat.Banyak masyuuu kot.

mat zin said...

tak boleh pakai mamat ni,adik beradik dia semua duduk Bkt.Jelutong Shah Alam,kawasan perumahan elite,rakyat duduk sentingan je

opisboi said...

pasal itulah melayuKELENG akan menyalak-yalak tentang ketuanan melayuKELENG akan hilang, dulu masa bn perintah P.P abis byk tanah kg. melayu dikerjakan olih melayuKELENG, sekrng ini dah tak ada kuasa dah kurang masyuk.dulu duit lumba kuda abis kene tibai ngan melayuKELENG sampai licin. ini blum lagi melayuKELENG pelakun terbaik dari baling menyalak! yg akan untung ialah melayuKELENG tapi yg akan merana melayu yg akan trus layu pasai trus kene tipu ngan melayuKELENG situa kutuk madey..tok nenek asai chennai pun melayu perkosa sanggup jadikan melayuKELENG jadi penasihat, tak taulah aku apa nak jadi ngan melayuLAYU lebih bodoh dari lembu pawah.

Anonymous said...

Kalau nak tahu itu lah hasil dari kerjaya seorang ahli politik yang mempergunakan orang melayu yang kurang pengetahuan, orang tua, budak yang baru nak besar yang otaknya kecil.dan lain-lain.Dia ni sebenarnya cuba nak jadi popular.

ALI MAIDIN said...

Dia buat MLM jual kopi kuat kot. Woooo

Anonymous said...

Fitnah jgn tak disebarkan :)

Anonymous said...

CELAKA MAMAK..
TU LA HANGPA PANGKAH UMNO LAGI...
DALAM NI ADA PUAK-PUAK KELING MAMAK DOK AMBIK KESEMPATAN KONONNYA PEJUANG MELAYU..