Saturday, April 24, 2010

UMNO kata produknya tidak sedap

Bukankah Tun Mahathir Mohamed sendiri pernah di'keling' dan di'paria'kan oleh UMNO.


Anwar Ibrahim juga pernah disepak terajang oleh UMNO dengan kerjasama polis.

Tunku Abdul Rahman Putra bapa kemerdekaan Malaysia pernah diaibkan oleh UMNO.

Abdullah Badawi dan Hussin Onn biasa dihina oleh UMNO.

Lee Kim Sai dari MCA pernah diminta oleh UMNO agar balik ke negara Cina. Ong Tee Keat menjadi mangsa UMNO kerana mendedahkan isu PKFZ. Samy Vellu yang dididiknya juga sedang ditolak keluar dari MIC.

KJ sedang dianiaya Najib. Biarpun menang sebagai Ketua Pemuda, dipinggirkan kerana dikatakan sedang menari berlainan rentak dengan Najib.

Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat berkata "disaat dia (UMNO) dalam kesusahan, sesiapa sahaja akan dia minta tolong".

Ibarat melepaskan anjing yang tersepit.

Tidak hairanlah jika Zaid Ibrahim bekas kuih dari acuannya sendiri dihina. UMNO yang mengadun dan menghasilkan kuih itu, lalu dia menghina dan menjijikkannya.

Hasilnya tidak sedap, dicurigai dan kebanyakkan didikannya tidak berjaya. Lebih-lebih lagi jika dimiliki oleh bukan kroni mereka.

Banyak lagi kuih yang sedang dihasilkannya dan akan menerima nasib yang sama.
(Foto Malaysiakini)

4 comments:

Anonymous said...

sifat umno ari ini ada lah terbitan dari sifat peminpin pkr. dap dan pas yg dah lama meka gunakan.malah dah jadi darah daging pihak pr.mengapa harus risau malah gelabah dan menyalahi umno.manakala kita gunakan. kita halalkan. dan kini pihak lawan guna kita kutuk macam2..pro lah sikit..politik kita bukan untok membantu raayat tapi hanya sakadar untok poket kroni2 saja.pkr. dap. pas .umno sama tiada ajinda lain hanya poket dan kuasa......syaidina omar tolak kuasa kita bermati2an ingin memdapat nya.....allah itu satu...dia maha mengatahui tiap nawaltul umat2 mohd.

Anonymous said...

Tuan
Kita kena ingat bahawa Umno Apco adalah seiras parti Yahudi. Yahudi ada kebaikkannya. Dia tidak memijak bangsanya. Umno Apco jika boleh akan bunuh bangsanya. Ingat Umno Apco ingat arak, judi, rasuah dan perempuan.

Anonymous said...

Anonymous 1.10,

Kalau nak berhujah biarlah letak fakta sikit..jangan jadi bangang tak tentu hala!

UMNO memerintah sudah 52 tahun dan PR berapa lama pula? Tidak pernah sekali! Bagaimana boleh awak mengatakan PR telah lama melakukan perebutan kuasa lama sebelum UMNO? Apa yang mereka rebutkan kerana kuasa pun mereka belum pernah sekali pun dapat?! Cuba bagi fakta sikit! bangang!!

Anonymous said...

Anonymous Anonymous said...

Tuan
Kita kena ingat bahawa Umno Apco adalah seiras parti Yahudi. Yahudi ada kebaikkannya. Dia tidak memijak bangsanya. Umno Apco jika boleh akan bunuh bangsanya. Ingat Umno Apco ingat arak, judi, rasuah dan perempuan.

April 24, 2010 2:38 PM

...Oiii jangan main pandang sebelah mata, habis pembangunan yang ko nikmati sekarang ni...sapa yang pejuangkan sejak 52 tahun dulu...? Jangan jadi kaki kutuk saja, sedangkan ko sendiri berdiri atas bumi yang dipejuangkan oleh UMNO bro...sedarlah diri awak tu sikit...cakap tak serupa bikin...