Thursday, April 1, 2010

1Malaysia 2Darjat

Najib Tun Razak tidak tetap dengan pendiriannya. Sekejap dikatakan satu Malaysia, dan sekejap lagi katanya satu bangsa pun boleh didahulukan.

Bermakna slogan 1Malaysia yang dilaungkan kini sudah kembalikan kerajaan sekarang kepada apa yang pernah dimiliki kerajaan Pak Lah dan Perdana Menteri sebelum itu.

Tiada yang baru.
[ Kamus Dewan mendefinisikan 'darjat' bersamaan makna dengan martabat, pangkat, taraf, kedudukan, tingkat, peringkat, kelas sosial]

(Dari : Malaysian Mirror)

3 comments:

Halim Tuah said...

mendedahkan bahawa 1ISRAEL adalah PAKATAN 3 PARTI POLITIK bagi tujuan untuk MEMENANGI PILIHANRAYA ISRAEL tahun 1999; samalah seperti PAKATAN PKR-DAP-PAS bertujuan untuk MEMENANGI PILIHANRAYA MALAYSIA.

Sedangkan GAGASAN 1MALAYSIA adalah amat berbeza sama sekali kerana ia sebenarnya TERAS PERPADUAN, NILAI MURNI & ASPIRASI yang berpaksikan kepada tema "RAKYAT DIDAHULUKAN & PENCAPAIAN DIUTAMAKAN".

man dego said...

Mungkin dengan adanya suara pekasa dia baru ingat ... dia rupanya orang melayu.

AFRAR YUNUS said...

salam sdra halim
pandangan sdra dihargai dan diucapkan terima kasih. cuma, rakyat di kampung-kampung selalu bertanya, kenapa agaknya sesudah 52 tahun merdeka, perlu ada masalah air, elektrik, jalanraya, kos pendidikan yg tinggi, tol yang mahal, kos utiliti yang sering meningkat, kadar pendapatan yang rendah, agensi-agensi kerajaan yang dipengaruhi, dan pemimpin tulang belakang kerajaan terlibat dengan rasuah, wanita, arak, projek dsb.
Saya sendiri perlu kefahaman - mengapa begitu ?
tk sdra.