Wednesday, April 21, 2010

Hulu Selangor : Sepatutnya Zaidkah ?


Sepatutnya Zaid Ibrahimkah ?

Kaki minum, kaki betina, rasuah dan judi. UMNO sinonim dengan empat kriteria yang serupa dengan najis anjing dan babi itu.

Dalam hal Zaid, ia dikaitkan sebagai kaki minum sedangkan bekas Perdana Menteri dan ahli-ahli UMNO bukan sahaja dikaitkan dengar arak, malah judi, rasuah dan betina.

Namun apabila sampai masanya, Zaid mengaku bertaubat dan sudah meninggalkan lorong kejahilan dan ianya sesuatu yang wajib dipuji.

Perlukah Zaid Ibrahim menjadi wakil rakyat di Hulu Selangor ?

  • Dari parti yang kecil, miskin dan sedang bertarung - meninggalkan perjuangan lalu masuk ke parti yang besar, kaya dan dihinggapi kriteria anjing dan babi, maka itu tidak berprinsip.
Tetapi Zaid melakukan yang sebaliknya. Dari parti yang mewah, kaya, bergelumang dengan tahi dan serba kesyaitanan, ke parti yang miskin, kecil dan sedang melalui perjuangan.
  • Inilah yang dikatakan tidak tamak, bukan gila kuasa atau pangkat dan jenis manusia yang ada prinsip.
  • Dari jawatan menteri sanggup tidak berjawatan kerana mempertahankan perjuangan menyahkan ISA.
  • Menasihatkan Perdana Menteri Abdullah Badawi agar kembalikan hak-hak enam orang hakim di zaman Salleh Abas yang diperkosa oleh Tun Dr Mahathir Mohamed melalui tribunal yang rata-rata dikira rakyat sebagai separuh gila.
  • Teresa Kok mendapat simpatinya dalam isu azan yang sengaja diputarbelitkan oleh akhbar Utusan Malaysia. Teresa bukan Melayu dan bukan juga Islam.
  • Wartawan Cina yang ditahan mengikut ISA turut mendapat simpatinya yang dipanjangkan kepada Perdana Menteri ketika itu. Kehendak dan nilai-nilai demokrasi ada padanya.
  • Prestasi kerajaan Negeri Selangor sekarang berada pada tahap yang memberangsangkan. Ianya suatu yang perlu dijadikan pengukur oleh pengundi.
  • Tuan Guru Nik Abd Aziz Nik Mat dan Presiden PAS Abd Hadi Awang juga memohon pengundi di Hulu Selangor menyokong Zaid.
  • Lebih penting, asalkan sahaja bernama manusia pasti ada kesilapan yang dilakukan. Maka sebagai hamba Allah, Zaid sudah bertaubat dan penyesalan ada di dalam dirinya.
Tidak seperti politikus anjing dan babi yang sanggup menggadaikan bangsa dan negaranya apatah lagi agamanya. Terus berpesta dengan arak, rasuah, judi dan betina biarpun rakyat sedang menderita akibat tekanan ekonomi dan sosial.

Bagi mereka matlamat boleh menghalakan cara. Demokrasi pun tidak, Islam jauh sekali !

No comments: