Friday, July 17, 2009

SPRM perlu disiasat

Teoh Beng Hock Setiausaha Politik Exco Selangor mati selepas dia didapati jatuh dari bangunan yang terletaknya pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Selangor.

Kejadian berlaku selepas beberapa jam beliau disoal siasat oleh budak-budak SPRM sehingga jam 3.30 pagi.

Kini ada desakan agar kerajaan menubuhkan Suruhanjaya Diraja bagi menyiasat kematiannya.

Beliau dijangka mendaftarkan perkahwinan dalam sehari dua lagi. Masih bujang.

Kita tunggu apa cerita SPRM. Kertas siasatan kes Kugan yang mati dalam tahanan Polis dihantar untuk keputusan dari Pendakwaraya atau Peguam Negara 'dari dunia mana' pun tak tau.

Saya ingat yang mati itu adalah Pengerusi atau kakitangan SPRM kerana merekalah yang mungkin terjatuh dari premis sendiri. Rupa-rupanya orang lain.

Tula.. bila depa kata Polis Malaysia cerdik, ramai yang tak percaya. Terlalu banyak kes Polis tergantung. Takdak keputusan. Mustakizah pernah mati. Sampai la tak tau macamana.

Hak ni kita kena wujudkan jawatankkuasa peringkat daerah yang terdiri dari orang awam. Jawatankuasa ni kena siasat tengok semua Balai Polis, berapa 'ratus kah atau ribu kah' kes di daerah masing-masing yang dah selesai atau masih dok tergantung. Harap PDRM punya statistik, jahanam.

  • SEDUTAN DARI alkerohi

Hang ampunkan aku, aku terimakasih kat hang

Musa Hassan berterimakasih kepada BPR. Zulkifli pun terimakasih kepada Musa. PDRM juga tak lupa terimakasih kepada BPR. BPR pun apa lagi, terimakasih kepada PDRM. Johari Baharom gembira dan terimakasihkan BPR. Balik-balik luar negeri, Pak Lah besaq hati, terimakasih dan ucap tahniah kepada Johari, PDRM, BPR, Musa Hassan dan Zulkifli.

Katanya selesailah semuanya. Jangan sapa-sapa dok ungkit lagi.

Posa dekat dah. Tak lama lagi nak raya. Bermaaf-maafanlah. Jika ada silap dan salah, hang ampunkan aku, aku ampunkan hang. Selesailah, 0-0.

Seronok tengok depa. Lagu tu la....

Takdak apa. 0-0. Hampa yang dok baca ni, jangan lagi mengata. Nganga bagi besaq-besaq...

Sapa pula nak terimakasih kat Gani Patail ?

Dia akan jadi macam statistik sepupu Najib tentang PPSMI. Hisham yang bangang tu selama ni dok tipu rakyat. Maklumlah, dia naik pun bukan kerana kreadibiliti sendiri. Ihsan bapanya.

Bab PPSMI ni bukan saya yang kata. Muhyiddin yang dedahkan kelemahan enam tahun PPSMI baru-baru ni. Rakyat ditipu kering oleh sepupu Najib. Boleh percaya lagikah si bangang tu ?

Pegawai SPRM perlu disiasat. Jika tidak, jahanam Malaysia.

No comments: