Sunday, January 13, 2008

"Undilah Barisan Nasional !"

Bangsa yang memperkosa hak bangsa lain atau orang yang memperbudakkan sesama manusia telah melakukan kesalahan. Tetapi kesalahan tidak boleh ditimpakan kepada si gagah sahaja. Yang dijajah dan diperkosa atau diperbudak turut bersalah. Mengapa mahu dijajah? Orang lain tidak dapat menolong kalau yang dijajah telah menggalangkan batang leher sendiri untuk disembelih. (Hamka)

Jika segan, malas atau enggan berhijrah, Undilah Barisan Nasional !

Selepas sahaja BN menang besar dalam pilihanraya ke 12 nanti, banyak yang akan rakyat perolehi. Jangan sia-siakan peluang ini untuk membantu meraih satu keputusan yang luar biasa.
Jika bukan kerana parti BN, mana mungkin rakyat Malaysia memperolehi bekalan elektrik, air, jalanraya, pendidikan percuma, indeks komposit yang boleh mencecah 1500 mata, menteri yang telus, negara tanpa rasuah, pemimpin putih bersih dan segala-gala yang cantik dan indah.

Segala kemewahan dan keagungan negara-negara di dunia adalah hasil usaha pemimpin BN.

Oleh itu, sudah 50 tahun merdeka, tidak ada lagi pembangunan yang perlu dilakukan di Malaysia. Cuma 'finishing pembangunan' untuk mengindahkan lagi pendengaran telinga sebagai halwa. Iaitu dihebohkan Koridor berbillion ringgit yang diibaratkan sebagai 'semangat' yang tidak kelihatan.

Apa yang hendak diharapkan dari PAS, Keadilan dan DAP ?

Bukankah mereka sudah diuji ?

Bangsa Rom pada masa dahulu sangat kuat berusaha dan rajin bekerja sehingga berjaya kepuncak ketinggian. Namun setelah ditimpa penyakit lalai dan malas, peradaban yang ditegakkan oleh nenek moyang mereka runtuh sedikit demi sedikit. Ketika itu mereka menyangka berusaha dan bekerja itu bukan pekerjaan orang yang merdeka tetapi pekerjaan budak-budak. (Sejarahwan)

No comments: