Wednesday, February 10, 2010

Nizar masih MB Perak - Tengku Razaleigh

Nizar masih Menteri Besar Perak ?

Nizar Jamaluddin masih berada pada status lamanya sebagai Menteri Besar Perak. Tengku Razaleigh Hamzah Ahli Parlimen Gua Musang berpendapat sedemikian sehinggalah Nizar meletakkan jawaran atas kerelaannya sendiri, atau disingkirkan melalui usul undi tidak percaya pada persidangan Dewan Undangan Negeri.

Nik Aziz Nik Mat Menteri Besar Kelantan pula berkata, "“Itu keputusan mahkamah seperti mengakui rampasan kuasa yang berlaku di Perak dan bukannya melalui pilihan raya”.

Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub berkata, PR tidak berputus asa dan akan bekerja keras untuk menawan Perak pada pilihan raya umum yang akan datang.

Dalam pada itu, Keputusan Mahkamah Persekutuan hari ini akan mengakibatkan situasi kemungkinan berlakunya monarki mutlak di Malaysia, dakwa Menteri Besar Perak yang disingkirkan, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin.

Apakah dengan keputusan ini bermakna Perdana Menteri dan Menteri-Menteri Besar boleh dinyahkan oleh Agong dan Sultan-sultan pada masa akan datang ?

Penasihat PKR Anwar Ibrahim pula berkata beliau sudah menjangka keputusan mahkamah dan mahu agar rakyat diberikan peluang menjadi hakim dalam pilihanraya di Perak.

Lim Kit Siang pula berkata, ini adalah saat yang memalukan demokrasi di Malaysia.


UMNO dan Zambry tidak perlu berselindung disebalik mereka yang dapat manafaat dan projek-projek dari kerajaan.

Untuk menentukan samada rakyat benar-benar menyebelahi UMNO atau PR, adakan pilihanraya dengan kembalikan hak kehakiman kepada rakyat Perak

No comments: