Saturday, February 27, 2010

Mahathir dikata tahu pembunuh Altantunya

Isu Altantunya Shaaribu bukan sahaja mengekori kemana sahaja Najib Tun Razak dan Rosmah Mansur berada, malah polis dan badan kehakiman satu Malaysia pun sudah menjadi bahan ketawa masyarakat dunia kerananya.

Rata-rata rakyat Malaysia termasuk di kampung-kampung dan di bandar-bandar sudah tidak meletakkan harapan kepada Polis dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia untuk apa-apa tindakan dalam kes ini.

Beberapa orang penduduk di Jerlun dan Kubang Pasu yang ditemui berkata, mereka yakin sudah tentu mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamed tahu siapa sebenarnya yang terlibat dalam pembunuhan wanita Mongolia itu.

Ini berdasarkan (pengetahuannya) tentang kes dalam kelambu Anwar Ibrahim pun Mahathir tahu cerita, takkanlah samada Najib terlibat atau tidak, beliau tak tahu tanya orang kuat Johari Baharom di Megat Dewa.

Kata mereka, rakyat Malaysia akan berterima kasih banyak-banyak kepada Tun jika beliau boleh mendedahkan samada penglibatan pemimpin tertinggi negara seperti yang dihebohkan satu dunia ini, betul atau sebaliknya.

Ramai yang berpendapat, jika tahu, sudah sampai masanya Tun Dr Mahathir Mohamed meluahkan apa yang terpendam demi kebaikan agama, bangsa dan negara.

"Malu kita dan UMNO dibuat isu ini. Di mana-mana pun orang bercakap mengenai integriti dan ketelusan" kata penyokong kuat Mukhriz Mahathir.

Jika terjadi apa-apa kepada Najib, bukankah Muhyiddin sedang menanti untuk menerajui UMNO, Barisan Nasional dan sebagai Perdana Menteri.

"Patah tumbuh, hilang berganti. Tangkap Najib, Muhyiddin sedia ganti".

1 comment:

Anonymous said...

KENAPA PULA NAMA BAIK TUN DR. MAHATHIR DI-SERET SERTA DALAM KES ALTHANTUYA.

DAH LAH DULU JOHARI BAHAROM RASUAH PERWAKILAN KUBANG PASU SUPAYA TIDAK MENGUNDI DR. MAHATHIR SEBAGAI PERWAKILAN KE PAU.

KINI, SEKARANG ORANG-ORANG JOHARI BAHAROM PULA MENGAITKAN NAMA DR. MAHATHIR.

MUNGKIN JOHARI BAHAROM MERASA GUSAR DENGAN PENGARUH DR. MAHATHIR DI-KEDAH TERUTAMA SEKALI DI-KUBANG PASU.

ITU LAH AKIBAT ORANG YANG BERBUAT TIDAK BAIK PADA SUATU KETIKA DULU TERHADAP TUN DR. MAHATHIR SEDANG MERASA KEPANASAN.