Wednesday, February 24, 2010

Exco Kedah mungkin baru, MBnya macamana ?

Depa dok tanya exco saja muka barukah. Takdak ka ura-ura dapat MB baru ?

Azizan Razak belum sedia meletakkan jawatan. Banyak yang perlu dilakukan. Kata Shafie Apdal, Azizan buat masa ini mewarisi apa yang ditinggalkan oleh Barisan Nasional.

Agaknya, tidak seperti Lim Guan Eng di Pulau Pinang. Guan Eng anak jantan. Boleh buktikan serta-merta dengan faktanya sekali apa yang telah kerajaannya lakukan.

Di Kedah, hubungan adik beradik diantara PAS dan UMNO menyukarkan Azizan meluahkan perasaan terpendamnya. 'Diluah mati mak bapa, ditelanpun mati tok nenek'.

Sebelum pilihanraya kedua belas, pelbagai isu dibangkitkan tentang kelemahan Barisan Nasional, UMNO dan Mahadzir Khalid.

Kini semua itu telah diserap biarpun dahulu ianya 'racun paling bahaya'.

Exco Kedah Mungkin Dibarisi Muka Baru

ALOR SETAR, 24 Feb (Bernama) -- Beberapa anggota Exco Kerajaan Negeri Kedah, mungkin digugurkan setelah dua tahun memegang jawatan berkenaan bagi memberi peluang kepada muka baru untuk menggalas tugas terbabit.

"Saya akan tengok kesesuaian untuk mencari yang terbaik, nak bagi orang lain pula cuba kemahiran masing-masing, tapi saya akan maklumkan kepada Tuanku Sultan terlebih dahulu," katanya Menteri Besar Datuk Seri Azizan Abdul Razak kepada pemberita di sini Rabu.

Beliau berkata istiadat mengangkat sumpah memegang jawatan dijangka diadakan minggu depan dan akan turut melibatkan beberapa perubahan daripada segi portfolio setiap anggota exco.

Mengenai kuota pelantikan exco, Azizan berkata ia mungkin dikekalkan iaitu tujuh daripada Pas dan selebihnya daripada Parti Keadilan Rakyat.- BERNAMA

2 comments:

ALI MAIDIN said...

maqasid syariah syeikhhhhh

Anonymous said...

MB kedah was just next to Hassan Ali and Stopa Ali