Thursday, February 18, 2010

Kalimullah Perlu Memberi Penjelasan Mengenai Malaysian Insider - JMM

Siapa di belakang tabir The Malaysian Insider

Dari : Sinar Harian

KUALA LUMPUR - Jaringan Melayu Malaysia (JMM) mendesak Ahli Perniagaan, Datuk Seri Kalimullah Hassan tampil menjawab tuduhan yang dibuat dalam sebuah blog terhadapnya.

Yang Dipertua JMM, Azwandin Hamzah berkata, pihaknya melihat terdapat satu artikel blog yang ditulis dalam Gerakan Anti Parti Keadilan Rakyat (PKR) bertajuk ‘Kalimullah Pembohong Harus Disiasat’.

Menurutnya, dalam artikel berkenaan penulis mendakwa Kalimullah menjadikan portal berita Malaysian Insider sebagai platform dan alat serangan bertubi-tubi kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, Islam serta bangsa Melayu.

Beliau berkata, penulis blog itu juga mendakwa Kalimullah pernah mendapat kontrak kerajaan bernilai RM900 juta melalui syarikat proksinya.

“JMM memandang serius dakwaan ini kerana melibatkan keselamatan dan perpaduan dalam negara serta memohon dakwaan ini disiasat terperinci.

“Beliau (Kalimullah) dikatakan menjadi penaja kepada Malaysian Insider dan sehingga sekarang kita lihat beliau mendiamkan diri serta tidak memberikan sebarang respons kepada tuduhan-tuduhan ini.

“Beliau wajib menjawab tuduhan yang dikemukakan oleh penulis blog itu, sekiranya semua dakwaan ini tidak benar, beliau harus menyaman: penulis blog terbabit,” katanya kepada pemberita pada sidang media yang diadakan di Pusat Khidmat Masyarakat di Bukit Antarabangsa, di sini, semalam.

Azwandin berkata, JMM menghantar surat kepada Kalimullah bagi mendapatkan penjelasan mengenai dakwaan-dakwaan terbabit tetapi tiada maklum balas diterima.

“Saya tidak menuduh, tetapi sepatutnya beliau perlu bertindak jika perkara ini tidak betul, kalau perlu jawab, beliau jawab, kenapa tidak jawab,” katanya.
(Foto Malaysia Instinct)

No comments: