Monday, January 25, 2010

Zulkifli Noordin di luar kawalan Anwar Ibrahim ?

Dari blog Pak Bakaq aka Penarik Beca :

Dalam berita bertajuk "Zulkifli buat aduan polis terhadap Khalid Samad", Utusan Malaysia hari ini melaporkan:

Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Zulkifli Noordin hari ini membuat laporan polis mendakwa Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Abdul Samad terus mengeluarkan kenyataan memperlekeh dan menghina agama Islam.
Akhbar itu juga melaporkan:
Zulkifli menyifatkan kenyataan Khalid dalam artikel itu sebagai berunsur hasutan dan menghina Sultan Selangor dan Dewan Undangan Negeri itu serta menghina umat Islam secara umumnya.
Saya sendiri tidak bersetuju apabila Haji Khalid Abdul Samad macam hyperactive sangat memberikan endorsement kepada puak-puak yang tebiang sangat nak guna kalimah Allah tu. Tetapi bagi saya, celaka sungguh kalau ada mana-mana Mamat kurang ajaq yang mendakwa Khalid "mengeluarkan kenyataan memperlekeh dan menghina agama Islam".

Celaka juga mana-mana Mamat yang mendakwa Khalid "menghina umat Islam". Ah, setakat celaka pun tak padan (teringat pula kecaman seorang pemimpin PAS malam tadi terhadap Pemuda PAS Selangor khususnya yang buat perangai lembu kenyang bila setan-setan memijak-mijak gambar Khalid, salah seorang Ahli Jawatankuasa Politik PAS serta Yang Dipertua PAS Shah Alam).

Di Kedah, depa kata Zul berada di luar kawalan (beyond control) Anwar Ibrahim. Namun ada yang berpendapat, biarkan dia dengan hak demokrasinya.

Walaupun melanggar peraturan jamaah ?

No comments: