Tuesday, May 27, 2008

Islam Hadhari haram di Selangor

Apa kata Pengerusi Jawatankuasa Hal Ehwal Agama Negeri Selangor Datuk Dr. Hassan Mohamed Ali tentang Islam Hadhari ciptaan Abdullah Ahmad.

Diharamkan di Selangor ?

4 comments:

kulatlapok said...

Salam,

Bagi saya ianya tak perlu diharamkan. 'Islam Hadhari'sebenarnya adalah ciptaan politik UMNO untuk merai simpati pengundi sahaja pada PRU11. Ianya menepati perancangannya apabila menang majoriti besar.

Tersenyum Pak Lah kita apabila menerima pujian. Seolah-olah beliau sebagai pembersih palit yang dibuat oleh TDM.

Tetapi rupanya 'Islam hadhari' adalah kosmetik yang langsung tiada bezanya Islam yang telah Allah SWT janjikan melalui Baginda Nabi Muhammad SAW.

Apa BEZANYA? Memang tak ada bezanya. Hanya rakyat (pengundi) yang dapat membezakannya dan terbukti 'Islam Hadhari' yang dicanang kesana kemari membawa impak yang besar kepada UMNO iaitu mereka 'Hilang Kepercayaan Pengundi Melayu Islam'.

Syabas kepada pencipta- 'Islam Hadhari'. Sehingga kini saya sendiri masih tak faham konsep 'Islam Hadhari'.

http://www.kulatlapok.blogspot.com

AFRAR YUNUS said...

salam sdra kl
tanpa perancangan yang jelas, abdullah ahmad mewujudkan hadhari islam. bukan sahaja rakyat biasa, malah ilmuan dipusat pengajian tinggi kabur dgn falsafahnya. seolah-olah direkanya satu fahaman yg diterbit dan dikaitkan dengan islam. diletakkan pula orang-orang yg membantunya dari kalangan perasuah, kaki minum, perompak hak rakyat dsb. maka tertanya-tanya masyarakat, itukah ciri-ciri yg perlu ada pada jentera Islam hadhari?
itukah hadharah islam?

Panglima Perang Cyber said...

tak faham ke buat2 tak faham....susah betul nak dengar geng geng PAS ni kritik tok guru dia yg tak maksum macam nabi atau wali tu.....

beza bezakanlah...........

bommmmmmmm.......dah kena tembak !!!

gulau gulau saja

AFRAR YUNUS said...

salam Panglima PC
selamat datang ke alam blog. berjuanglah sepertimana tok-tok guru dunia akhirat berjuang.zuhudlah cara mereka. sesungguhnya cara islam hadhari, tidak bertahan lama, akan ditinggal pergi.
tk