Friday, November 13, 2009

Tambahan RM500 untuk CUEPACS ?

Hartal bermaksud mengadakan mogok umum sebagai membantah sesuatu perkara. CUEPACS nampaknya tidak menggunakan saluran itu.

Mereka terima pandangan Najib Tun Razak.

KUALA LUMPUR, 12 Nov (Bernama) -- Kongres Kesatuan Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) akur dengan keputusan kerajaan tidak memberikan bonus dua bulan gaji kepada 1.2 juta kakitangan awam tahun ini selepas menerima penjelasan Datuk Seri Najib Tun Razak Khamis.

Presidennya Omar Osman berkata Perdana Menteri bagaimanapun memberi jaminan untuk mengkaji pemberian tambahan bonus sebanyak RM500 dalam masa terdekat sekiranya keadaan ekonomi mengizinkan.

"Perdana Menteri juga memberi jaminan akan menimbangkan pemberian bonus dua bulan seperti mana permintaan kongres sekiranya keadaan ekonomi negara pulih kelak.

"Perkara ini dalam pertimbangan Perdana Menteri, tetapi dalam masa terdekat kita berharap ada pertambahan RM500 untuk kakitangan awam mendapat RM1,000 Disember nanti," katanya kepada pemberita selepas pertemuan kira-kira satu jam dengan Perdana Menteri di Parlimen di sini, hari ini - BERNAMA

Baca sampai habis, jika rajin.

1 comment:

Anonymous said...

have u read their blog? Inspiring actually... head on to http://cuepacs.blogspot.com/

Quite funny and enjoyable especially if u need to laugh aloud