Sunday, August 26, 2007

Common Law : Betul kah Gani Patail ?

Seperti yang diduga, mereka sudah mula bercakap berkenaan Common Law. Apa kata Koh Tsu Koon. Ini pula pandangan Lim Kit Siang.

Kita tunggu pula suara dari Majlis Peguam Malaysia.

Gani Patail pula dikatakan mencadangkan undang-undang syariah menggantikan Common Law. Terkejut dibuatnya berita ini. Betulkah ?

4 comments:

tokasid said...

Salam syeh:

Aku pun terkejut tapi teruja dgn kenyataan CJ dan AG Patail tu. Betul ka,aku terfikir. Kalau ikhlas Alhamdulillah. kalau utk milage election, leceh lah sikit kan. Macamana pun aku tabik sikit kerana berani keluarkan kenyataan tersebut. Dalam banyak2 kenyataan dan tindakan selama beberapa tahun ini, inilah yg membuat aku excited. Ameen.

AFRAR YUNUS said...

salam Dr
CJ cakap, macam nak percaya. tapi bila AG cakap, hakis sikit keyakinan tu. bukan lah apa-apa. track record dia tu agak gerhana. aku pun terkejut - bukan apa, pilihanraya dah dekat. tapi Dr benda baik. kita kena doa dan yakin. moga-moga diberkati kenyataan mereka tu.

Anonymous said...

Saya tidak yakin Peguam Negara berhasrat menjalankan undang-undang syariah. Itu cuma gimik politik dia sahaja. Dia tahu orang sudah meluat dengannya. Kita tunggulah setengah abad lagi merdeka. Tak jadi punya.

AFRAR YUNUS said...

sejahtera sdra,
itulah apa yang majoriti rakyat malaysia berpandangan. apakah perlu kita menzahirkan ketakutan dalam membina rumahtangga kita sendiri ? kenapa perlu kita mencorakkan rumah kita dengan acuan orang lain.bukankah kita akan melalui "merdeka" yang ke 50 ? zahirkan kemerdekaan itu...