Friday, January 16, 2009

Tun Dr M tidak mahu Farid di KT

Apa kata Tun Dr Mahathir mantan Perdana Menteri tentang calon Umno di Kuala Terengganu bagi pilihanraya kecil yang bakal diadakan esok - 17 Januari 2009 ?


"UMNO pula tak tahu pilih calon. Yang dipilih ialah bekas Setiausaha Politik Dato Seri Abdullah Ahmad Badawi. Jelas pilihan calon UMNO tidak memperdulikan sentimen rakyat" kata Tun.

Tun memberitahu calon Umno ini cumalah pilihan Abdullah Ahmad Perdana Menteri sekarang. Calon ini bernama Farid. Ia tidak disokong oleh orang Umno, orang bukan Umno dan termasuk dirinya yang tidak mempunyai parti.

Tun mengatakan bahawa Farid yang menjadi pilihan Abdullah terkenal sebagai seorang yang sombong dan tidak tahu beramah mesra dengan orang.

Tun juga berpendapat, "dalam Pilihanraya kecil ini pengundi Kuala Terengganu berhadapan dengan dilema" setelah Umno dan BN tersalah pilih calon yang bernama Farid.


Ramai pengundi yang ditemui mengaku akan kenyataan Tun Dr Mahathir. Mereka berpendapat calon yang dikemukakan PAS, Wahid Endut adalah pilihan yang tepat untuk semua orang.

Pengundi di Kuala Terengganu boleh menerima idea Tun Dr Mahathir untuk tidak memilih Farid yang dikatakan sombong itu.


Mukhriz juga pening kepala dengan calon ini. Najib awal-awal lagi tidak mahu Farid. Zaid Ibrahim bantu PAS dan Keadilan di Kuala Terengganu. Ramai penyokong Umno dan BN berjanji akan memberikan sokongan kepada Wahid.


Bila lagi perubahan akan dilakukan ? Lakarkan sejarah di mata dunia bahawa Kuala Terengganu boleh mencipta nama seiring dengan kebangkitan rakyat.

3 comments:

tajudin said...

begitu hebat orang KT melakar sejarah.

AFRAR YUNUS said...

salam sdra tajudin,
alhamdulillah. sesuatu perlu dilakukan untuk menggerakkan minda kearah yg dituntut.
hebat orang kt.
tk

timangbanjar said...

tahniah orang KT. Bijak ...bijak,,,