Saturday, January 3, 2009

Arab dikelas paling rendah

Israel menanti tindakan dari negara-negara jantan Islam. Menanti apa yang dapat dilakukan oleh pemimpin-pemimpin jantan Islam.

Israel tahu bangsa Arab bukanlah jantan. Bangsa Arab masih berkhayal dengan kekayaan mereka. Arab yang otak mereka terletak dilutut. Arab yang bodoh sombong. "Buta huruf"yang paling banyak peratusnya adalah di negara mereka.

Bangsa Arab yang pernah Allah swt turunkan Rasul dan Nabi untuk mendidik mereka dan membawa mereka keluar dari jahiliah.

Tamadun mereka masih belum berkembang. Terlalu kurang yang dapat dijadikan contoh daripada mereka.

Malaysia menyertai negera-negara lain mengadakan demonstrasi dan bantahan di atas apa yang disifatkan dunia sebagai pencerobohan Israel terhadap kedaulatan negara lain.

Sekurang-kurangnya orang Malaysia prihatin. Mereka bukanlah dari bangsa Arab jahiliah. Jika adapun orang Arab di Malaysia, mereka sudah dibudaya adatkan dengan tamadun sebelah sini.

Tunggu dan lihat, bukan sahaja Israel malah negara-negara lain di dunia memperlekehkan Arab yang pemimpin negara mereka bercakap, berbincang dan menyuarakan masalah sesama mereka menggunakan wang dan bukannya akal.

Selagi pemimpin bangsa Arab tidak dipimpin, selagi itu bangsa Arab akan menjadi bangsa kelas 'paling rendah' dipandangan dunia terutama sekali dipandangan negera-negara barat.

Pemimpin bangsa Arab hanya pandai bercakap dari atas katil dan dari dalam kelambu sahaja. Ada yang mengatakan menolong pemimpin Arab sama seperti membantu melepaskan anjing tersepit.

Cumanya pemimpin bangsa Arab masih belum kelihatan memakai gelang ditangan seperti isteri-isteri mereka.

3 comments:

cakapaje said...

Salam Tuan,

Terdapat ramai golongan bangsa Arab yang semakin hari semakin mengukuhkan iman mereka menentang kejahilan ketua negara mereka sendiri. Alhamdulillah, saya dapat berkenalan dengan mereka, dan juga yang angkuh dek kekayaan anugerah Allah s.w.t.

Lazimnya, kumpulan kedua yang beragama Islam, memegang kepada sifat Allah 'Ya GhafurruRahim' - Yang Maha Pengampun dan Maha Mengasihani. Mereka yakin asalkan mereka tidak menykutukan Allah, maka Allah akan menampunkan segala dosa mereka apabila mereka bertaubat sebelum ajal. Malangnya, tidak ada siapa yang tahu bila tiba ajalnya, dan Arab kumpulan ini seperti lupa perihal itu.

Mengenai ketua mereka, dalam satu persidangan di Amerika, ketua yahudi laknatullah (tak ingat nama dia), pernah mencaci hamun Raja Abdullah dari Jordan di hadapan khalayak ramai. Raja itu tidak mampu melaku atau mengata apa melainkan tersenyum bodoh. Sedih.

kulatlapok said...

salam Tuan,
Memang semua rakyat diduni ini kesalnya dengan sikap pemimpin negra Arab. Betapa mereka terus diperbodohkan da menjadi bodoh dan dungu. Apakah berdosa kita memperlekehkan mereka ini yg bangga berbangsa Arab sedangkan kesemua hampir kesemua Nabi yg Allah turunkan adalah dikalangan bangsa mereka?? Apakah harus kita mencaci mereka keturunan Arab iaitu keturunan Nabi Muhammad SAW.?

AFRAR YUNUS said...

salam sdra shah dan salam sdra kl,
setiap kali agama kita dicerca, setiap kali itulah hati ini bagai diguris dan dihiris.
cercaan yg paling lama adalah kepada bangsa arab, saudara kita.saya tidaklah bermaksud mencerca mereka lagi, tetapi pemimpin mereka adalah orang yang bertanggungjawab membawa bangsa mereka menjadi sebegitu.

ketika di makkah, saya bertemu ramai orang arab, india, afghanistan, mesir, yeman, libya, pakistan dsb.

lelaki dan wanita arab yang kaya sangat bangga dengan kedudukan mereka. keprihatinan mereka terhadap saudara seislam dari negara lain, jika dinilai dari perbualan, tersangat lah kurang. bukan semua begitu. tapi kebanyakkan daripada mereka. malah penduduk asal makkah mempertikaikan peraturan menutup kedai waktu solat dengan alasan yang sangat dangkal. ada yang memuji pemimpin barat dan ada yang langsung tidak tahu kewujudan beberapa negara masyarakat islam.
jika nak diceritakan kisah mereka, dirasakan mereka masih belum sedar spt yg apa yang allah swt pernah mencuba kepada bangsa bosnia. langsung tidak terniat untuk memperlekehkan bangsa nabi saya. cuma sekadar menyedarkan diri kita dan juga mereka bahawa kelaku pemimpin mereka perlukan perubahan. mereka perlu menyembah dan bersujud kepada allah swt dan bukannya kepada israel atau amerika.
saya sependapat dengan shah,ketua mereka bukan sahaja berkelahi sesama sendiri, hatta akhlak mereka tersangatlah rendah.
kita doakan rakyat mereka yang membuat perubahan dari dalaman dan semoga allah bukakan pintu hati pemimpin mereka.