Friday, October 22, 2010

Ng Yen Yen ada minat luar biasa

Menteri Tourism Malaysia Ng Yen Yen mempunyai kegemaran luar biasa.
  • Dia suka minum air kelapa muda atau nyok muda.
  • Dia juga suka makan sambal sotong.
Apa yang luar biasanya ?

Dalam usia yang sudah mencecah 62 tahun, katanya ia masih kelihatan muda.

Luar biasanya menurut rungutan orang-orang yang bekerja di Kementerian Pembangunan Wanita Keluarga dan Masyarakat ialah ia mahukan secara percuma.


Dibeli dengan wang kementerian atau wang kakitangan di mana ia membuat lawatan kerja atau lawatan politik.

Saya saja nak tanya, betul atau tidak. Bila kakitangan sendiri yang bercakap - takkanlah tanpa angin boleh rasa tiupannya.

Kakitangan Tourism Malaysia pula memberitahu, pernah satu masa ketika Yen Yen berada di London, ada pegawai dari Malaysia terpaksa hantar sambal sotong untuknya ke sana. Sambal tersebut dikatakan adalah salah satu makanan kegemarannya.

Jika benar dakwaan-dakwaan kakitangan dua kementerian itu bermakna hebat sungguh kegemaran dan minatnya untuk terus kekal awet muda.

Kenapa tidak menggunakan duit suami, anak-anak atau wang bapanya untuk terus kelihatan awet muda ?

Peliknya ada ketua jabatan di dua kementerian itu terpaksa mengerah kakitangan mencari nyok muda dan sambal sotong supaya mereka dilihat pandai kerja dan diberi prestasi cemerlang. Rata-rata ketua jabatan seperti ini menjurus sebagai penyokong UMNO.

Itu baru Ng Yen Yen. Belum lagi menteri-menteri kabinet yang lain termasuk isteri-isteri mereka.

Apa nak jadi. Jika boleh korek habis khazanah Malaysia dan tinggalkan saja air kencing menteri untuk rakyat menghirupnya.

Ng Yen Yen belayar atas angin, rakyat pula mengundi menjaring angin.

5 comments:

Anonymous said...

ny yen yen adalah ahli parlimen raub,pahang..sedangkan berasal dan masih mempunyai jawatan dalam parti di KELANTAN..dah la bertanding tempat org..menang lak lawan PAS..

mne org umno yg kte hr2 kalo undi cine,DERHAKA..sedangkan yen2x menang lwn PAS(MELAYU dan ISLAM)...

Wisma Shen Lama said...

Jika tidak dapat air kelapa muda, dengar kata, Pengarah akan bimbang markah tidak dapat cemerlang. KSU akan berang. Menteri nanti tak datang. Kakitangan bawah sudah lama bengang. Jika boleh nak tendang-tendang.

Anonymous said...

DAH NAMANYA PUN KULI, KALAU NAK RASA MACAM BOS JADILAH MENTERI, MAKAN FREE HARI HARI, MAKAN ANGIN PUN FREE, MAKAN DURIAN DARAH TINGGI ,, KALAU MATI KITA UNDI LAGI ,,,,,,

kalau suka boleh mali

Anonymous said...

Anwar Ibrahim lagi teruk, suka cari yang macam sotong pulak.

Anonymous said...

Saya sedih sangat apabila penulis kata, kenapa tak guna wang bapa Yen Yen untuk beli nyior atau sambal sotong. Tak baiklah kata macam tu. Bukankah UMNO dan BN kaki kebas wang rakyat. Babi lebih baik dari mereka. Jika boleh yg tu pun nak beli guna wang rakyat. Mereka mana ada wang nak beli nyior untuk kegunaaan sendiri.