Tuesday, June 2, 2009

Mahfuz terbukti ketokohannya


Hanya tinggal beberapa hari sahaja lagi, perwakilan PAS seluruh Malaysia akan membuat pemilihan saf kepimpinan yang baru.

Bagi jawatan Naib Presiden, terdapat seramai lima orang calon.
Mereka adalah Salahuddin Ayub, Tuan Ibrahim Tuan Man, Mohd Amar, Mahfuz Omar dan Mujahid Rawa.

Apapun ramai yang berpandangan bahawa salah seorang dari mereka yang perlu diberi perhatian adalah Mahfuz Hj Omar. Bekas Ketua Pemuda dan Ketua Penerangan PAS Pusat sekarang.

Beliau bukan sahaja pemimpin yang disegani dan digeruni di peringkat parlimen, malah di peringkat negeri, kebangsaan dan peringkat antarabangsa.

Isu-isu yang sering dibawa beliau menjurus pada kehendak rakyat. Beliau dilihat sebagai salah seorang pemimpin yang sering membuat home work sebelum mebawa isu ke mana-mana peringkat.

Begitu mudah didekati dan disayangi oleh pelbagai lapisan rakyat tanpa mengira fahaman politik.

Pemilihan beliau sudah tentu dapat membantu presiden dan timbalan presiden. Dengan pengalaman berpuloh tahun di dalam politik dan mempunyai 'track record' yang bersih, cakap-cakap berkaitan dirinya untuk menandingi jawatan Naib Presiden di dalam parti perlu dilihat sebagai satu aset kepada negara.

Dengan adanya beliau di dalam saf kepimpinan nanti, bukan sahaja PAS akan berdiri sama tinggi dengan parti-parti lain malah akan kelihatan lebih gah dan mampu menghadapi cabaran mendatang.

3 comments:

Anonymous said...

Depa kata Hj Mahfuz ni memang layak la.. Kena undi. Jika tidak, rugi la

ALI MAIDIN said...

sokong bib

Pak Lah said...

Salam Pak Haji,
Hj Mahfuz ni berasal dari mana ?