Wednesday, March 19, 2008

Rafidah mempersoalkan Abdullah Ahmad

Hampir 33 tahun dalam politik dan 22 tahun dalam kerajaan, Rafidah Aziz seperti tidak dapat menerima keputusan Abdullah Ahmad yang tidak melantiknya semula kejawatan menteri.

Dalam sidang akhbarnya hari ini, Rafidah mempersoalkan tindakan Abdullah yang melantik Ng Yen Yen dari MCA sebagai menteri di Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat sedangkan dirinya yang menang di Kuala Kangsar diketepikan.

Rafidah juga memaklumkan bahawa, sebagai Ketua Wanita UMNO dan Ketua Wanita BN beliau tidak diberikan apa-apa jawatan.

Kata Rafidah lagi, inilah kali pertama dalam sejarah, wanita UMNO tidak diberikan kerusi di dalam kerajaan.

Rafidah sepatutnya bersyukur kerana 22 tahun baginya adalah jangkamasa yang sama seperti dilalui mantan PM iaitu Tun Dr Mahathir. Sepatutnya Rafidah sudah di'buang' lebih awal.

Mungkin agaknya Rafidah sedang berkira-kira, kenapa agaknya kekalahan BN dalam PRU ke 12 ini menjadikan dirinya sebagai mangsa.

Apakah makcik UMNO ini mahu mengikuti jejak Mukhriz Mahathir, Radzi Sheikh Ahmad, Tengku Razaleigh atau hanya 'testing the market' agar Abdullah mengubah fikiran dan memberikan jawatan yang serupa seperti yang diberikan kepada Shahrizat Abdul Jalil ?

Surat Rafidah kepada Abdullah tidak ada di dalam pasaran. Apakah agaknya isi warkah tersebut yang ditujukan kepada Abdullah ?

Rafidah memendam perasaan dengan membawa cucunya bersama di dalam sidang akhbar tersebut. Beliau memberitahu, cucunya gembira setelah mengetahui erti persaraannya yang kini membolehkan Rafidah dan cucu tersebut bersama setiap hari.

Persaraan untuk bersama cucunya sepatutnya sudah difikirkan dan diputuskan Rafidah beberapa tahun yang lalu.

Atau, dalam situasi ini jika tidak diberikan apa-apa jawatan, Rafidah ingin dan akan mengajak Abdullah untuk bersama-samanya mengecapai erti persaraan sebagai ahli dan ketua BN yang gagal menyelamatkan parti UMNO dan BN yang lebih lama diwujudkan berbanding penglibatan mereka berdua di arena politik ?

Apakah isi warkah Rafidah kepada Abdullah?

Alahai Abdullah ! Semua jari-jemari menuding ke arah Perdana Menteri Malaysia kelima. Belum lagi kedengaran suara Samy Vellu memanggil PM dari persemadian keranda politiknya.

Berapa lama lagikah jangka hayat PM dan kerajaan BN, jika anai-anai sudah mula mengerit dari pelbagai sudut?

1 comment:

david santos said...

To avoid such a tragedy happening again, and for the salvation of our children, we are doing a worldwide campaign, displaying the image of NURIN JAZLIN JAZIMIN in blogs all over the world on 25th April 2008. Let's not forget NURIN JAZLIN.

Thank you