Monday, March 17, 2008

MB Perak yang kesepuloh


Ir Mohamad Nizar Jamaludin, ADUN PAS dari kawasan Pasir Panjang hari ini mengangkat sumpah sebagai Menteri Besar baru negeri Perak dihadapan Pemangku Raja Perak Raja Dr Nazrin Shah.

Beliau merupakan Setiausaha Badan Perhubungan PAS Perak.

Bagi penduduk negeri Perak, Dato' Tajol Rosli Ghazali, bekas Menteri Besar yang juga ADUN Pengkalan Hulu (Keroh), perlu disingkirkan dari kerusi DUNnya itu. Gerakan perlu dimulakan dari sekarang.

Tajol sama seperti pemimpin UMNO di Pulau Pinang dan negeri-negeri lain. Selama ini mereka tidak melakukan apa-apa kepada bangsa Melayu. Seperti kata Naib Presiden PAS Malaysia Mohamad Sabu, "orang Melayu Pulau Pinang sudah hidup berpindah-randah ke Sungai Petani, Kulim dan Lunas".

Apa yang dilakukan oleh UMNO Pulau Pinang ? Berapa kerat orang Melayu yang menjalankan perniagaan di KOMTAR ? Berapa ramai yang berniaga di bazar Butterworth ? Berapa ribu penduduk Melayu mempunyai rumah di tanah kepulauan itu ?

Abdullah Ahmad dan pemimpin UMNO Pulau Pinang perlu dihapuskan dari peta politik Pulau Pinang. Begitu juga, Tajol Rosli 'lalang' yang juga pelakon air mata politik tidak sepatutnya kelihatan di arena politik Malaysia.

Tajol dikatakan hanya menjadi wakil rakyat kepada lima individu di Keroh. Desas desus juga mengatakan, dalam pilihanraya yang lalu, ada yang terhutang beberapa juta dalam kempen membantunya. Betulkah ?

Lima indidividu ini perlu membantu untuk mengangkat Tajol yang sudah rebah. Jangan biarkan ia menangis bersendirian.

Berat mata memandang, berat lagi hati mahu menerima mereka!

No comments: