Thursday, March 6, 2008

Hangatnya Kedah

Analisis 2

Kata Rozai bekas spekaer Kedah, masyarakat Siam di Pendang sangat marah kepada UMNO terutama sekali kepada Suraya. Itu apa yang di 'bisik-bisik'kan oleh penduduk tempatan.

DUN Siputeh di Jerlun tiada perubahan. Abu Hasan (BN) masih ditakok lama. Pengundi mahu perubahan. Abu Hasan akan gulung tikar.

Johari Baharom bermasalah di Kubang Pasu. Jitra pula dikejutkan dengan Ku Fatimah isteri Saad Man (bekas sup Tun). Kata Fatimah, jika tanggungjawab sebagai suami tidak dapat dilaksanakan, bolehkah suaminya itu menjadi pemimpin ?

Calon Parlimen Pokok Sena, bekas guru yang cukup berpengalaman, Abdul Rahman Ibrahim dituduh terlibat dalam skandal pemalsuan 'master'nya di Universiti Utara Malaysia.

Apakah Chor Chee Heung dapat bertahan di Alor Star ? Lawannya dari PKR, Gooi Leung.

Chong Itt Chew (BN) sudah banyak penggal. Pengundi Cina memberitahu, "dia sudah boleh berhenti".

Jerai, Badruddin sahabat 'tutup mata sebelah' sudah pasti menerima tentangan hebat daripada Firdaus Jaafar (PAS).

Calon Merbok (BN) Zainuddin Maidin sudah 'lari' ke Sungai Petani. Kata pengundi Cina dan India yang ditemui, "dia tak boleh buat kerja. Kasi kacau saja. Ini kali mau ajar dia".

Krishnan calon BN dari Bukit Selambau orang baru. Kata orang kuat Saravanan, bekas ADUN di sana, "Krishnan susah. Dia ni kedekut. Macamana nak jadi wakil rakyat".

Calon PKR Gobalakrishnan di Padang Serai diramalkan akan menang. Penyokong Lim Bee Kau (bekas AP BN di Padang Serai ) berjanji akan memberikan sokongan kepada Gobala.

Kulim sangat panas ketika berita ini ditulis. Aziz Sheikh Fadzir (BN) sedang berhempas pulas menyerang balas Zulkifli Nordin (PKR), peguam Anwar Ibrahim . Begitu juga dua DUN di sana, Kulim dan Bandar Bharu diserang hebat.

Nampaknya, sesuatu yang luar biasa akan berlaku...bukan sahaja di Kedah tetapi juga di Pulau Pinang, Perlis, Terengganu dan Selangor.

Tidak sampai 34 jam lagi. Selamat mengundi.

No comments: