Friday, August 14, 2009

Hj Mahfuz : Malaysia tempat ke 9 di dunia kes H1N1

Ahli palimen Pokok Sena merangkap Naib Presiden PAS Malaysia, Dato' Hj Mahfuz Omar meminta Perdana Menteri Malaysia, Mohd Najib Abd Razak meletakkan jawatan kerana tidak tahu apa yang harus diutamakan terutama sekali dalam kes penularan wabak H1N1 di Malaysia.

Mahfuz kesal dengan sikap Perdana Menteri yang tidak memberikan respon terhadap cadangan supaya mengadakan sidang parlimen khas bagi membincangkan penularan wabak bahaya itu.

Malaysia menduduki tempat ke sembilan (9) di dunia dengan kematian 56 orang setakat ini.

Bagi saya, ianya bukan setakat itu sahaja. Bahkan sangat-sangat memalukan kerana kita mempunyai Menteri Kesihatan dan Ketua Pengarah Kesihatan yang bebal, lambat bertindak dan sangat berahi dengan publisiti murahan di awal penularan kes Influenza A(H1N1).

Jika beginilah cara bertindaknya Kementerian Kesihatan yang sejak dahulu lagi mempunyai cukup banyak masalah, kita khuatir anggaran kematian yang dijangkakan oleh bad
an kesihatan sedunia bagi Malaysia akan mencapai sasaran 5,000 hingga 28,000 orang.

Rombakan besar-besaran perlu dilakukan terhadap Kementerian yang masih bermenatalitikan penjajah ini. Menteri dan Ketua Pengarahnya perlu meletakkan jawatan.

Cuba bayangkan jika kabinet Malaysia yang dihinggapi penyakit H1N1 ini dan bilangan yang ada tidak sampai 50 orang itu mati, sudah tentu perlu melantik Ahli Parlimen baru membentuk kerajaan Malaysia.

Ini menunjukkan bahawa bilangan 50 orang itu sudah cukup banyak dan mencerminkan kelesuan pemikiran mereka yang menerajui Kementerian Kesihatan.

Atau, nyawa rakyat biasa sudah tidak berharga bagi Najib, kabinet dan Kementerian Kesihatan berbanding nyawa anak-anak menteri, kerabat di raja dan kroni mereka ?

Jika lain-lain kementerian bertindak secara kementerian kesihatan, cubalah bayangkan apa akan terjadi kepada rakyat Malaysia apabila Kementerian Pertahanan terkejut dan trauma seperti itu dikala negara ini diserang musuh ?

Tidak lagi Malaysia Boleh! Malaysia hancur !

2 comments:

Anonymous said...

sampai macamtu sekali?

Ross Safina Hor said...

FIGHT THE INFLUENZA A(H1N1) FLU WITH PROTECUR-100?

WWW.PROTECUR.COM