Monday, December 13, 2010

Sampai bila hospital terus korbankan pesakit


Jikalah menteri, isteri, anak-anak dan kroni merekalah yang menjadi mangsa hospital swasta atau kerajaan - anda pasti tiada suara-suara dari atas sampailah ke bawah yang meminta siasatan dijalankan dan tindakan diambil ?

Jika orang kampung ?

Saban hari "orang kampung" di Malaysia dimangsa dan dikorbankan di atas nama rawatan dan kesihatan.

Kebanyakkan media-media tempatan mendiamkan diri kerana menjaga kroni.

"KURANG AJAR sungguh ketua-ketua kementerian berkenaan, ketua-ketua hospital berkenaan dan ketua-ketua media berkenaan ! "

4 comments:

Anonymous said...

"KURANG AJAR sungguh ketua-ketua kementerian berkenaan, ketua-ketua hospital berkenaan dan ketua-ketua media berkenaan ! "

Kenapa anda membuat andaian menyeluruh dengan bahasa kesat sebegini? Ketua hospital mana dimaksudkan?

AFRAR YUNUS said...

salam sdra
saya tdk membuat anadaian menyeluruh. saya katakan mereka yg berkenaan.
diberi gaji dan t.jwb tetapi gagal melaksanakan. lebih baik berhenti kerja dan buka perniagaan sendiri. lihat kemajuannya.

kementerian pula tidak membuat pemantauan. berapa doktor telah diambil tindakan, berapa hospital telah ditutup, berapa g telah dibuang kerja ?

semua itu indah khabar dari rupa.

sampai bila ?

Anonymous said...

Salam,
bukan saja di kementerian kesihatan - di tempat saudara bertugas tu pun apa kurangnya... suluh2x la di tempat sendiri sama.
Kalau tidak betul - jgn jawab & anna minta maaf.

AFRAR YUNUS said...

salam sdra yg mengenali
sangat tepat bisikan hatimu. sehinggalah pada dua tahun pertama tun m menjadi perdana menteri, perkhidmatan awam diletakkan di tempat yg betul.

selepas itu habis didalcakannya.

zaman mahathir pentadbiran awam diperkosa. sehinggakan menteri-menteri bengap sanggup dan boleh campurtangan dalam hal-hal pentadbiran awam di malaysia.

setiap kali saya menulis tentang bonus utk penjawat awam, ramai yang tidak setuju dan menghina kakitangan awam. saya tidak dedahkannya.

bermakna - masyarakat sangat marah dengan kakitangan awam.

tk sdra. saya setuju dgn anda.
salam.