Monday, March 30, 2009

Kedah : PA Exco tunggu kekalahan calon PKR ?

Biakpi la.. Takpa la..

Saya penah menulis bahawa PA (Pegawai atau Pembantu Peribadi) Menteri Besar dan Exco-ecxo Kedah hendaklah digantikan dengan yang baru.

Bukan bermakna mereka dibuang kerja atau dipecat. Cuma salurkan mereka ke jabatan-jabatan lain. Tetapi ianya tidak memberikan apa-apa kesan kepada Kerajaan Negeri.

Boleh dikatakan 90% dari PA ini masih dikekalkan. Mereka pernah menjadi PA kepada kerajaan Barisan Nasional di bawah kepimpinan Mahdzir Khalid.

Strategi UMNO sudah bermula di Kedah. Mereka sanggup melakukan apa yang telah mereka lakukan di Perak.

Apa yang mereka tunggu ? Keputusan pilihanraya Bukit Selambau. Jika PKR menang di sini bermakna selamatlah kerajaan PR di Kedah. Jika berlaku di sebaliknya, kita boleh lihat apa peranan yang diberikan kepada PA-PA ini oleh UMNO untuk menjatuhkan kerajaan sedia ada.

GLC di Kedah menjadi idaman dan rungutan PA-PA ?

Ada PA Exco Kedah memberitahu, mereka sedang menunggu saat dan ketika kekalahan calon PKR di Bukit Selambau ? Mereka juga memberitahu bahawa mantan Perdana Menteri yang biasa memuji Ustaz Azizan Abd Razak sedang menyusun agendanya.

Biakpi la....PAS masih ada 16 kerusi, BN 14, PKR5 dan DAP1.

2 comments:

Anonymous said...

Oh no wonder la anti establishment.. BEKAS PRESIDEN SISWa rupanya.. Typical local university graduate!! I bet orang kampung la ni. Sanggup kongsi katil dgn DAP yang cina sial.

AFRAR YUNUS said...

Terimakasih orang bandar. Datanglah lagi.