Saturday, November 22, 2008

Teori pacat Azizan Razak MB Kedah

Saya tertarik dengan posting Pak Bakaq di sini.

Teori Ustaz Azizan MB Kedah dan pacatnya telah saya tuliskan dalam posting saya, Kedah simpan peluru untuk membunuh diri beberapa bulan yang lalu bilamana ramai penyokong PAS syok sendiri dengan pengisian program kerajaan negeri yang pada saya tiada kelihatan yang barupun.

Rakyat Kedah kini rata-rata menyatakan, pemimpin PAS Kedah tidak bersedia untuk menjadi kerajaan selepas pilihanraya kedua belas kerana mereka mewarisi kepimpinan kerajaan yang lalu sahaja.

Apakah Kerajaan Negeri Kedah kini sedang membasuh muka dengan air liur mereka sendiri ?

10 comments:

kulatlapok said...

salam Tuan Afrar:

Rakyat Kedah kini sedang ternanti2 pengisian manisfesto PRU12. Selama 5 tahun ini jika pimai pimai tangtu dengan kerajaan yg lalu, BN akan mencari kesempatan kelemahan PR dan seterusnya akan memperbaiki manesfestonya yg lalu, saya percaya Rakyat Kedah akan mula teruja dan pastinya tampuk kuasa akan berpindah tangan. Wallahualam.

Anonymous said...

Sdr,
Mereka kata MB Azizan menjadi penonton penari dan penyanyi wanita sempena 50 tahun pertabalan Sultan Kedah sehingga Asyar menghampiri Maghrib. Betulkah ?

PASJerlun said...

Salam
Sama pula bentuk kerajaan BN dan PR di Kedah. Kita serupa...

AFRAR YUNUS said...

salam sdra kl.
saya seringkali memberitahu kawan-kawan, kemenangan yg diberikan pengundi bukan melayu dan pengundi melayu dari bn, adalah hasil undi protes. mereka mencuba pas kedah. jadi, pas kenalah buat yg terbaik.jika asyik ikut cara bn, biakpilah, takpalah, ana taula..
tunggulah pru ke 13. kita nak pas kedah atau pr kekal memerintah sepertimana di kelantan. jika tulis 'bantai' pas, dah orang kata blog ni talibarut umno.

AFRAR YUNUS said...

sdra anonymous,
ada seorang pengarah negeri berbisik kepada saya, apa beza jika boleh dok pi melangut tengok depa menari sampai maghrib - dengan mahdzir khalid, umno dan bn. pengarah tu kata, hang pi tanya sat kat ust azizan. kot dia boleh keluaq fatwa baru ka..
nah tak malukah?

AFRAR YUNUS said...

salam sdra pasjerlun,
serupa dalam persaudaraan agama. beza fahaman politik kot. tak gitu? pr dan pas kena tunjuk, ada beza. jika dok ikut, selama ni dok kata umno dan bn tak betoi, macamana ?
kita pun dok ikut yg tak betoi tapi kita kata dok ikut quraan dan sunnah. biak betoi...

LensaPR said...

Begitulah kalau orang pencen jadi MB. Tetap perangai mcm orang makan gaji juga. Tak ada jiwa pejuang atau jiwa perubah yang sanggup ambil risiko. Tambahan pula bukan main respek raja.

AFRAR YUNUS said...

salam sdra ali,
adakalanya teguran dan pandangan orang lain perlu diterima oleh pemimpin.tidak kira orang lain itu orang dibawah. masalahnya bilamana orang diatas lebih disantuni, kita lupa siapa yg mengangkat kita menjadi ketua. mb dan exco kedah perlu berubah.
tk

Undertaker said...

Saiap Azizan Razak Pencinta Isalam atau Pecinta Umno
http://kedahsenget.blogspot.com

BILLYtheKID said...

204 biji kereta pejabat SUK negeri Kedah hilang - Laporan Audit

http://helangkedah.blogspot.com/