Saturday, September 12, 2009

Isa Samad akan dihentam Mahathir

Selamatkah Tan Sri Isa Samad jika terpilih sebagai calon mewakili UMNO di kawasan pilihanraya kecil Bagan Pinang.

Ramai yang menjangka Tun Mahathir bakal merupakan diantara orang yang pertama akan mengkritik 'kes rasuah' Isa sepertimana ditempelaknya Khairy Jamaludin dan Ali Rustam selain dari Isa Samad sendiri menjadikan dirinya bahan kempen politik pembangkang.

Kita tunggu dan lihat siapa ?

Dia, anaknya atau orang lain.

2 comments:

Anonymous said...

Salam untuk semua dan selamat berhari raya.

Sudah kita semua maklum bahawa siapa juga yang mengamalkan politik wang tka kira siap dia, TS ke DS atau Dato ke semua nya akan dikecam bukan sahaja oleh mantan PM Tun Mahathir tetapi setiap lapisan masyarakat.

Saya percaya dan yakin Tan Sri Isa tidak akan menjadi sasaran Tun Mahathir kerana beliau juga percaya kepada hukum dan undang-undang. Kalau seseorang yang telah didapati bersaslah dan telah menjalani hukuman mengikut perlembagaan paraia atas kesalahan parti bukan kelsahan jenayah yang melibatkan keputusan mahkamah seperti bekas Naib Presiden UMNO.

Jika pun berlaku, ianya sekadar mengingatkan kita supaya lebih berhati-hati supaya menjadi panduan dan renungan semua pihak.

Walau bagaimana pun, keupayaan TSI dipercayai dapat mengembalikan maruah BN dan UMNO yang tercemar tasa beberapa siri kekalahan dalm PRK sebelum ini.

Tun juga sayangkan UMNO dan BN yang telah dipimpinnya untuk sekian lama. Tidak salah memilih orang sepeti TSI jika dengan tujuan menguatkan barisan dan tidak juga salah sekiranya memberi laluan kepada orang baru jika BN an UMNO kata 'test market' untuk calun baru.

Saddam said...

Tuan
Saya rasa Tun tak akan belasah Isa Samad kerana Isa adalah orang Tun. Lagipula Isa sudah terlepas dari hukuman UMNO. Tun pun pandang orang dari pelbagai matanya. Apa pandangan ?