Friday, November 23, 2007

Mahu apa Adnan Yaakob dan Annuar Musa

Hebat, prihatin dan baik sungguh MB dan Exco Pahang !


Dua exco Pahang tarik diri bida plat CCC 8, CCC 3
23-11-2007

KUANTAN: Dua anggota Exco negeri Pahang yang dilapor membida nombor pendaftaran CCC 8 dan CCC 3 untuk kereta masing-masing bernilai RM62,400 telah menarik diri dari bidaan itu.

....Menteri Besar Datuk Seri Adnan Yaakob berkata ketika membuat bidaan untuk kedua-dua nombor itu, mereka tidak mengetahui harga sebenar nombor terbabit.

Adnan berkata ...Sultan Pahang, Sultan Ahmad Shah yang membida nombor pendaftaran CCC 1 dan CCC 2 masing-masing bernilai RM76,600 dan 37,000.

Beliau berkata laporan itu memberi gambaran negatif kepada Exco kerajaan negeri Pahang seolah-olah mereka mempunyai duit yang banyak. BERNAMA

Inilah dikatakan politik. Semasa Zakaria Md Deros memohon tanah kerajaan dan berjaya memperolehinya, MB Selangor tidak pernah pun menghebohkannya kepada orang ramai.

Baru-baru ini isteri Zakaria pula memohon tanah kerajaan bersebelahan 'istana' mereka. Jika bukan ketua pembangkang di Selangor Teng Chang Khim yang mendedahkannya, tidak ada pemimpin kerajaan yang akan memberitahu kepada rakyat tentang kehebatan ini.

Itu juga terjadi apabila Annuar Musa, Ahli Parlimen Kok Lanas, yang 'bangang politik' di Kelantan berteriak mengatakan bahawa Kelantan tercicir dari segi pembangunan sejak 17 tahun yang lalu.

Siapakah yang memerintah Kelantan sebelum ini ?

Adakah PAS yang mengambilalih pemerintahan selepas BN telah memusnahkan pembangunan dan tamadun di Kelantan ? Itukah yang cuba dimaksudkan oleh Annuar.

Sepatutnya Kelantan sudah maju di bawah pemerintahan sebelum PAS. Pada hemat saya, Annuar sebenarnya irihati dengan kemajuan yang semakin pesat di bawah kepimpinan PAS berbanding di bawah BN.

Teriakkan dan tuduhan Annuar adalah ibarat meludah kelangit yang akhirnya memalukan diri mereka sendiri.

Itupun jika orang macam Annuar ada perasaan malu.

Sudahlah skandal peruntukan bantuan PPRT di Kelantan tiada penghujung, kini Annuar cuba mempamerkan dirinya sebagai sutera putih.

Adnan Yaakob mahu apa dengan pendedahan pembidaan CCC 8 dan CCC 3 itu ?

Sudahlah Adnan !

No comments: