Tuesday, April 27, 2010

Adakah polis berpenyakit anjing dan babi gila ?

Orang ramai di Malaysia sangat bimbang.

Ada yang bertanya perlukah melarikan diri dari polis seperti melarikan diri dari orang gila, anjing gila atau babi gila.

Apabila ditanya kenapa, ada yang memberitahu "depa boleh tembak orang bila-bila, di mana-mana dan ada macam-macam alasan menembak pula".

Janganlah tuduh polis macam tu. Tak semua polis macam tu. Bukankah mereka penjaga kerajaan.

Ada yang tidak mahu terima alasan seperti ini. Mereka kata polis jenis bunuh ni macam anjing gila dan babi gila.

Susah juga nak yakinkan orang ramai. Macam kebanyakkan pengundi Melayu di Hulu Selangor agaknya.

Remaja maut ditembak ketika cuba rempuh polis

Siapa lebih ganas : Chin Peng atau Polis Perlis

3 comments:

Anonymous said...

Gila tak atau tidak....!
Dunia dah tau cara cara POLIS di Malaysia ni. Kes yang menjadi Perhatian tidak lain ialah KES ALTANTUYA.
Polis malaysia bukan meniru atau cuba mengikuti gaya2 yang kita selalu tonton di TV seperti CSI atau mana mana drama yang aksinya lebih pada cara mereka menyelesaikan kes tapi POLIS di Malaysia ni lebih pada cara APCO menyelesaikan kes. Nama yang harus kita beri pada PDRM ialah PDRM APCO. lebih lebih lagi ibu pada pada Pembunuh masih BEBAS.

kembara putih said...

Kalau di US bila orang rempuh polis, maka polis akan kejar dan tangkap hidup2, senjata api hanya digunakan bila pesalah melepaskan tembakan, tapi di Malaysia seorang remaja belum baligh yang memandu tanpa lesen terus ditembak di kepala.

AFRAR YUNUS said...

salam sdra ano dan kembara
musa hassan kata dalam gelap tak tahu budak ke dewasa. lepas kereta terbabas, budak sebelah sempat dibelasah polis. buta agaknya polis yg belasah.

ii. di dalam mahkamahpun, juvana digari tangan mereka. di dalam lokap yang terang lagi bersuloh itupun, dipukulkan juvana itu. kena pakai lampu macam matahari agaknya.