Thursday, April 29, 2010

Aminulrasyid : Takut mayat polis peluk bangkai

Agaknya IPCMC adalah pintu menuju ke neraka bagi sesetengah ahli Polis Diraja Malaysia (PDRM).

Ramai polis pangkat atasan termasuk Musa Hassan mungkin berpendapat jika IPCMC dilaksanakan, maka pintu menuju ke arahnya tidak perlu diketuk. Ia akan terbuka sendiri setelah melihat kelakuan polis.

Seolah-olah tarikan graviti ketika berlakunya gempa bumi.

Kenapa perlu bimbang, takut dan kecut jika ikhlas ? Adakah seram dengan bayangan keadaan di dalam penjara di Malaysia satu hari nanti akan dihuni oleh ramai polis ?

Bunga tanjung dari utara
Jatuh sekuntum melayang-layang
Bagaimana hati tidak gila
Tidur malam terbayang-bayang

Musa, jangan kerana takutkan mayat, terpeluk pula bangkai busuk.

Abdullah, mana IPCMC

4 comments:

دندنة قيثارة الوجد said...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

أنا من مكة بلد قبلة المسلمين لا أعلم إن كنت تعلم اللغة العربية لأني لا أعرف غيرها .. ولكن أردت المرور بكم وإلقاء التحية

بارك الله فيك ووفقك

kulatlapok said...

SALAM TUAN,

TAK SALAH PEPATAH KATA MELAYU 'KALAU BAPAKNYA BOREK ANAKNYA PASTI RENTIK' SAPA TAK KENAL BAPAKNYA?? MUSANG HASSANG YG NAK JADI KETUA POLIS HINGGA PEGANG TONGKAT. ORANG LAIN TIDAK LAYAK HANYA DIA SEORANG SETAKAT INI KETUA POLIS YG TERBAIK GAMAKNYA.

drafunt said...

Begitulah dia. Kalau kat orang dia akan cakap "Berani kerana benar, Takut kerana Salah" tapi kat diri sendiri.......IPCMC belum buat dah takut. Kalau kerja betul-betul buat dgn ikhlas, hanya yang betul korup saja perlu takut. Jadi hairan jugak bila Ketua dia sendiri yang dulu takut.....apa maknanya tu?

AFRAR YUNUS said...

salam kl
usia perkhidmata musa sudah masuk maghrib. rakyat sudah meluat habis meluat dengannya. jika pentadbir yg ada maruah, sudah lama dia letak jawatan.

II.salam sdra dra
kita hairan. apa yg dia minta pak lah dan kerajaan bagi. dari gaji, rumah, kereta, pejabat dsb. tapi dia takut IPCMC. cekapkah polis jika takut menghadapi IPCMC. IPCMC seolah-olah ISA untuk polis kah ?