Friday, January 7, 2011

Berapa ramai pegawai Perdana Menteri

Kita sudah mempunyai enam orang Perdana Menteri.

Bermula dengan YTM Tunku, Najib Razak, Hussein Onn, Mahathir, Abdullah dan Najib pdrm.

Kelihatan Najib penghisap darah rakyat Malaysia [Najib pdrm] mempunyai paling ramai pegawai yang bertugas dengannya sebagai pegawai-pegawai Perdana Menteri.

Ada penasihat ekonomi, penasihat kewangan, penasihat agama, setiausaha politik, setiusaha sulit, setiausaha akhbar, pegawai khas dan banyak kategori pegawai lain.

Begitu juga isterinya dikatakan ada diberi kemudahan seperti itu.

Saya berharap Jabatan Perdana Menteri dapat keluarkan satu senarai pegawai-pegawai beserta dengan tugas, gred dan gaji yang dibayar kepada mereka.

Tidak semestinya jika setiauasaha politik bermakna ada seorang sahaja. Ada ramai setiausaha politik yang dilantiknya. Najib pdrm bukan menggunakan duit keluarganya untuk membayar gaji mereka.

Jangan terkejut, untuk menyeronokkan kawan-kawannya Najib pdrm menawarkan berpuluh jawatan seperti ini kepada mereka.

Rakyat wajib tahu dan dirasakan JPM tidak akan berfatamorgana dengan maklumat ini.

Saya berharap maklumat ini akan dibenarkan untuk disalurkan oleh Najib pdrm tanpa prasangka.

7 comments:

Bashah said...

Salam
Bukankah itu di bawah Akta Rahsia Rasmi. Cuma saya tahu satu saja - ada Setiausaha Politik yang dilantik dari Kedah. Diberi tugas khas mengorat Noriah Kasnon . Untuk siapa tak tahu ?

Anonymous said...

apa susah, suruh mana-mana MP buat soalan dewan...

Anonymous said...

dok soal apa selagi ada peruntukan. kenapa tak soal pegawai khas mb kedah, pegawai khas mb selangor, pegawai khas km pp dan pegawai khas mb kelantan. awat duit gaji depa tu sapa bayaq. tang najib hampa kata macam-macam. tang puak hampa buat apa pun tak pa. baguih hampa korek apa kisah mahfuz dengan mb kedah. soal jugak apa pemimpin anugerah tuhan buat masa dalam kerajaan dulu.

Anonymous said...

Hampa jangan tanyalah. Duit tu Najib ambil dari duit loteri yang bapa dia tinggalkan dulu.

Anonymous said...

anon 10:21
itu belum kira lagi yang rosmah mansor.
bolih jadi wakil kerajaan buat lawatan kerja sampai arab saudi.
kalau najib sebok,mahyuddin tu tunggulka?,hinggakan seorang yang atak ada jawatan pun bolih perabis duit rakyat hanya kerana dia isteri(sorry laki)pm

Anonymous said...

Ha..ha..ha... Najib PDRM, satu gelaran baru yg amat tepat diletakkan selepas nama Najib Presiden Umnogok selain dati gelaran Mat Mongol.

Tahniah.. otak bergeliga.

Anonymous said...

sama ja.. tggu bang anwar naik bykla kroni nk jd SU la, pembantu la. tp bang anwar spesel ada pembantu khas (napsu). hahahaa~