Wednesday, July 14, 2010

Sekarang saya tak dak kuasa dah - Mahdzir Khalid

"Sekarang saya tak dak kuasa dah".

"Bila aku dengar Det cakap lagu tu di Kampung Siam baru-baru ni, aku macam nak terpaku di situ menangis sampai mati kasihan dia" kata warga tua Siam, Boon Chong ketika ditemui di Pendang.

Siapa tidak kenal Mahdzir Khalid. Mantan Menteri Besar kesembillan Kedah , penyokong kuat Abdullah Badawi, yang pernah dinyahkan ke Sabah oleh Ahmad Lebai Sudin, Ketua UMNO Bahagian Pokok Sena satu ketika dahulu.

Ketika ditampok pemerintahan, tidak sedarkan diri. Bercakap tidak memandang muka orang.

Hari ini, dia kumandangkan lagu, "sekarang saya tak dak kuasa dah".

Hari ini juga Bashah Hanipah seronok memegang jawatan Timbalan Ketua Perhubungan UMNO Negeri Kedah. Mahadzir terlepas ke bawah.

Dalam dok terlepas ke bawah, pada 24 Jun yang lalu ketika berjumpa Shahrizat Abd Jalil di MADA Ampang Jajar, Alor Setar dia sempat meminta Shahrizat dan kerajaan persekutuan supaya "hentam (redah) sahaja segala prosedur kerajaan untuk kembalikan kuasa UMNO di Kedah"

Kata Boon Chong, "aku tak tau dia kata lagu tu. Dulu besi sekarang timah. Bukankah dia yang buat peraturan itu dulu. La ni aku macam nak paku dia pulak"

Sekarang saya tak dak kuasa dah. Det, hang sedaq tak pa dah. Di Selangor, Muhyiddin minta depa sedaq bahawa depa sudah jadi pembangkang.

No comments: