Sunday, December 23, 2007

Naib Ketua Pemuda Gerakan dan Daim Zainuddin

Sehingga pagi ini, kenyataan empat muka surat daripada Naib Ketua Pemuda Gerakan, S Paranjothy masih boleh dikira hebat dan ada ‘jantan’nya.

Peristiwa perhimpunan 25 November 2007 oleh kaum Tamil Malaysia anjuran Hindraf dijadikan rujukannya. Sebagai Naib Ketua Pemuda sebuah parti yang menganggotai Barisan Nasional , peranan dan tugasnyanya adalah sama seperti Khairy Jamaludin menantu Perdana Menteri Malaysia yang paling lemah itu.

Paranjothy membidas kenyataan-kenyataan yang dikeluarkan oleh Ali Rustam, Khairy Jamaludin, Pemuda UMNO Tanjong, Hishamuddin Keris, Utusan Malaysia, Straits Times dan merumuskan bahawa UMNO menjadi punca tertinggalnya kaum India dalam pelbagai hal.

Beliau juga bertanya "adakah Pemuda Barisan Nasional mendapat permit untuk mengadakan perhimpunan atau demonstrasi. Pernahkan permohonan mereka untuk mendapatkan permit telah ditolak oleh pihak berkuasa".

Musa Hassan Ketua Polis Negara sepatutnya membuktikan secara hitam putih kelulusan terhadap permohonan yang dibuat oleh pemuda-pemuda dari BN. Itupun jika ada. Jika tidak ada permohonan, lebih baik Musa yang sudah menjadi sampah masyarakat dan bebanan kepada rakyat, memikirkan jalan untuk tidak menghabiskan wang negara. Eloklah tinggalkan perkhidmatan PDRM yang sudah mengarut di bawah pengurusannya itu.

Dalam masa yang sama, bekas Menteri Kewangan Daim Zainuddin secara tiba-tiba menyuarakan pandangan bahawa Kedah, Selangor dan Pulau Pinang berada di dalam keadaan yang bahaya bagi BN dari segi politik.

Nampaknya, politik Malaysia semakin kucar-kacir dengan kehadiran Abdullah Ahmad, Khairy Jamaludin, Kalimullah Hassan, budak-budak tingkat empat, Kamaludin Abdullah, Zainuddin Maidin, keluarga PM Malaysia dan kroninya sekarang.

Bagi saya, kita tunggu apa reaksi rakyat dalam membuat keputusan pada kertas undi.

Kelmarin, beberapa anggota bahagian risikan memberitahu, kedudukan BN goyah dan ini membuatkan Abdullah menangguhkan pilihanraya yang sepatutnya sudah dijadualkan pada penghujung 2007. Kata mereka lagi, pengundi terutama sekali pengundi Cina dan India mahu mengikuti majoriti pengundi Melayu memberikan satu peluang kepada pembangkang untuk memerintah.

Abdullah dan keluarganya bukan sahaja menjadi bebanan kepada UMNO, malah kepada Barisan Nasional dan rakyat serta negara.

Kedudukan politik Malaysia kini memberikan makna bahawa tempoh pemerintahan Abdullah sepatutnya disatu penggalkan sahaja seperti juga cadangan mantan PM, Tun Dr Mahathir.

Jika tidak, ini akan membahayakan penduduk Malaysia.

“Di mana ada kemahuan, di situ ada jalan”.

No comments: